Kenapa Anda Perlu Buat Duit di Clickbank? (cb)

Antara sebab kenapa anda perlu buat duit di CB adalah seperti berikut:

Dengan CB, anda boleh mempromosikan apa saja produk digital. Kalau anda ni jenis kaki pancing dan ada blog pasal pancing, cari di CB Marketplace ada tak produk pancing yang mempunyai rekod jualan yang bagus seperti saya terangkan sebelum ni.

‘Kedai’ anda tak perlu ambil cuti. Walaupun anda bercuti sebulan, anda masih lagi boleh menerima jualan setiap hari. Ini yang paling best saya rasa. Sebab dalam pasaran tempatan, kalau hari raya, produk saya biasanya tak ada jualan. Begitu juga produk affiliate memang susah nak promosi pada masa-masa tertentu.

Anda ada banyak pilihan pasaran. Sebagai agen affiliate, anda perlu mempromosi banyak produk untuk hasilkan pendapatan sehingga 5 angka. Nota: boleh juga promosi satu produk tapi pastikan ianya tengah panas dan komisyen tinggi. Jadi, dengan adanya CB, anda boleh promosi pelbagai produk dalam niche yang sama. Seperti saya, saya ada list dalam niche diet dan weight loss bahasa inggeris. Saya boleh promosikan mana-mana produk kerana terdapat banyak produk dalam CB. Kalau prospek saya tak suka produk A, mungkin produk B yang dia akan beli. Kalau tak beli produk A dan B, mungkin produk C yang dia akan pilih.

Pendapatan anda adalah dalam USD. Kalau anda promosikan produk dalam Malaysia, komisyen anda akan dibayar dalam RM manakala kalau anda promosikan produk CB, komisyen anda akan dibayar dalam USD yang mana 3 kali ganda daripada apa yang anda dapat dalam RM. Ia ibarat usaha anda dibayar 3 kali ganda.Sebagai contoh, jurutera di US dibayar USD3000 sebulan dan jurutera Malaysia pula RM3000 sebulan dengan kelayakan dan pengalaman yang hampir sama. Tapi bila convert ke duit kita, mana lagi untung? Anda kira sendiri ;)


Modul Touch N Go: Anda setup site anda dalam beberapa minit, buat content, upload dan anda biarkan. Ianya akan memberi pulangan kepada anda dalam jangka masa panjang. Malah, saya berikan template web yang saya sendiri gunakan dan ambil masa 5 minit saja untuk anda edit. Template tersebut sendiri dah berjaya hasilkan komisyen 5 angka kepada saya.

Modul Pembinaan Produk CB: Jika anda lemah bahasa inggeris seperti saya, anda masih lagi boleh buat duit di CB. Anda hanya perlu cari ‘cara’ yang sesuai untuk anda yang lemah CB. Saya akan tunjukkan bagaimana cara saya. Saya lemah BI dan tak menulis artikel atau content dalam BI pun.

Modul Outsource: Bagaimana nak dapatkan servis dari freelancer yang menawarkan servis murah. Kalau anda gunakan Elance, anda bayar mahal. Kalau anda gunakan Odesk, anda perlu guna kad kredit dan tak boleh guna PayPal. Kalau anda silap strategi, anda boleh dapat murah tapi ditipu. Saya akan guide anda guna cara saya bayar freelancer murah tapi berkualiti.

Modul Networking: Saya juga dedahkan cara saya mengumpul JV mat saleh, membina networking dalam niche bukan IM. Saya ada rakan-rakan JV dalam niche weight loss, game online dan banyak lagi. Cara mendapatkan networking dalam niche ini agak berbeza dengan niche IM.

Modul Trafik: Saya akan tunjukkan sistem trafik yang saya gunakan. Ada 2 iaitu trafik berbayar dan trafik percuma. Saya tunjukkan keduanya. Kalau yang berbayar saya biasa gunakan Facebook Ads, Media Buying, dan Outsource Traffic. Saya tahu anda pernah dengar FB Ads dan Media Buying tapi Outsource Traffic adalah sesuatu yang saya ‘beri nama’ sendiri kerana saya outsource sistem trafik kepada orang lain untuk menarik trafik untuk saya. Manakala yang percuma pula, saya gunakan 3 strategi trafik percuma.

BONUS: Khas untuk peserta seminar CB, saya akan berikan template affiliate. Template ini adalah template yang saya sendiri gunakan dan sedang gunakan untuk promosikan satu produk yang betul-betul hasilkan jualan.

Anda akan dapat percuma sahaja semua seperti berikut:

1. Report percuma untuk anda bina list atau anda berikan sebagai report viral. Saya habiskan ratusan USD untuk mengupah penulis hasilkan repost berkualiti untuk membina kredibiliti. Anda dapat percuma untuk terus gunakan. Saya tak mahu and atangguh-tangguh buat duit.
2. Squeeze page saya yang mempunyai conversion rate sehingga 40%. Saya akan berikan terus kepada anda secara percuma untuk anda bina list dalam niche tersebut (terpaksa rahsiakan). Kerja anda hanya tarik trafik ke squeeze page ini sahaja. Saya sendiri sedang menggunakan squeeze page ini sejak awal tahun lepas untuk bina list dan mencipta mesin autopilot saya.
3. Email followup yang ditulis oleh pakar copywriter. Setiap email followup dah tersedia link affiliate dan anda hanya perlu edit link tersebut dan siap sedia untuk terus relax dan komisyen akan masuk dengan sendirinya.

Kalau anda perasan, saya sebenarnya berikan satu ‘campaign’ yang sedang berikan pendapatan kepada saya. Atau lebih baik saya cakap yang saya sebenarnya berikan salah satu periuk nasi saya sendiri dan menambah pesaing untuk saya!

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Free Web Hosting